Prace geodezyjne na start
W związku z licznymi pytaniami mieszkańców naszej gminy, przypominamy o trwających pracach związanych z modernizacją ewidencji gruntów, budynków i lokali dla wszystkich obrębów gmin z terenu powiatu zgierskiego, w tym gminy Ozorków. Firmą odpowiedzialną za ich wykonanie na terenie naszej gminy jest Geoorange Łukasz Antkiewicz z Bukowca.
Firma geodezyjna przeprowadza prace terenowe mające na celu aktualizację ewidencji gruntów i budynków oraz dostosowanie jej zapisów do obowiązujących przepisów prawnych. Wynikiem pomiarów i oględzin będzie doprowadzenie rejestrów i map do zgodności ze stanem rzeczywistym i prawnym w zakresie: budynków, lokali i sposobu użytkowania gruntów.
Zgodnie z prośbą Starosty Zgierskiego zwracamy się do mieszkańców o umożliwienie geodetom wstępu na posesje, udzielanie informacji o posiadanych dokumentach oraz ułatwienie wykonania wszelkich innych niezbędnych czynności geodezyjnych.
Rusza modernizacja: aż pięć naborów wniosków w jednym terminie
Od 21 czerwca 2021 r. można ubiegać się o wsparcie finansowe na "Modernizację gospodarstw rolnych", i to we wszystkich pięciu jej obszarach. Wnioski Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przyjmuje do 19 sierpnia 2021 r.
Po raz pierwszy w tym samym terminie można składać wnioski o przyznanie pomocy dotyczące wszystkich obszarów wsparcia w ramach "Modernizacji gospodarstw rolnych", tj.: rozwój produkcji prosiąt (obszar A); rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B); rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C); inwestycje związane z racjonalizacją technologii produkcji, wprowadzeniem innowacji, zmianą profilu produkcji, zwiększeniem skali produkcji, poprawą jakości produkcji lub zwiększeniem wartości dodanej produktu (obszar D) oraz nawadniania w gospodarstwie.
Wysokość i poziom pomocy
Limity wsparcia, jakie można otrzymać w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, wynoszą:
• rozwój produkcji prosiąt (obszar A) – 900 tys. zł;
• rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B) – 500 tys. zł;
• rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C) – 500 tys. zł;
• inwestycje związane z racjonalizacją technologii produkcji, wprowadzeniem innowacji, zmianą profilu produkcji, zwiększeniem skali produkcji, poprawą jakości produkcji lub zwiększeniem wartości dodanej produktu (obszar D) – 500 tys. zł, przy czym w przypadku inwestycji niezwiązanych bezpośrednio z budową, modernizacją budynków inwentarskich, w tym ich wyposażeniem lub budową, lub modernizacją magazynów paszowych w gospodarstwach maksymalna wysokość pomocy wynosi 200 tys. zł;
• nawadnianie w gospodarstwie – 100 tys. zł.
Pomoc na „Modernizację gospodarstw rolnych” we wszystkich obszarach jest, co do zasady, przyznawana w postaci dofinansowania wydatków przeznaczonych na realizację danej inwestycji. Standardowo wynosi 50 proc. poniesionych kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy o wsparcie ubiega się młody rolnik lub gdy robi to wspólnie kilku rolników, poziom dofinansowania jest wyższy i wynosi 60 proc., z tym że w przypadku inwestycji w nawadnianie o pomoc nie może ubiegać się wspólnie grupa rolników.
Czytaj więcej: Rusza modernizacja: aż pięć naborów wniosków w jednym terminie
Informacja Powiatowego Lekarza Weterynarii w Zgierzu
- Informacja Powiatowego Lekarza Weterynarii w Zgierzu
- Apel do hodowców trzody chlewnej
Już od 1 lipca obowiązek składania deklaracji do CEEB
Już 1 lipca rozpoczyna się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Każdy budynek, który posiada zainstalowane źródło ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej do 1MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację.
Deklarację można złożyć w prosty sposób przez Internet, nie wychodząc z domu. Wystarczy, że posiada się Profil zaufany/bankowość elektroniczną/e-dowód. Jeżeli nie masz dostępu do Internetu deklarację możesz złożyć osobiście w urzędzie właściwym dla lokalizacji zgłaszanej nieruchomości albo wysłać do urzędu listem poleconym.
Na wysłanie deklaracji obywatele mają 12 miesięcy w przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw eksploatowanych przed 1 lipca 2021 r.
W przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw uruchomionych po 1 lipca 2021 r. będzie to 14 dni od instalacji źródła ciepła lub spalania paliw.
Deklaracja zawiera takie informacje jak:
- Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby
- Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw.
- Opcjonalnie numer telefonu właściciela lub zarządcy
- Adres e-mail również opcjonalnie
- Informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła i źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.
Więcej informacji, w tym druki deklaracji, pod linkiem
Apel do odbiorców wody podłączonych do wodociągów, o ograniczenie poboru wody do celów bytowych i oszczędne gospodarowanie wodą
W związku z występującymi ekstremalnie wysokimi temperaturami, powodującymi bardzo duże zużycie wody na poziomie maksymalnych wydajności ujęć wody i w efekcie spadki ciśnienia wody w wodociągu, mogące spowodować okresowe przerwy w jej dostawie do części odbiorców, w trosce o byt naszych odbiorców zwracamy się z apelem o racjonalne i oszczędne gospodarowanie wodą. W szczególności apel ten kierujemy do osób przebywających w miejscowościach: Sokolniki Las, Aleksandria, Katarzynów, Helenów, zaopatrujących się w wodę ze stacji wodociągowej Sokolniki-Las. Prosimy o korzystanie z wody z sieci wodociągowej wyłącznie do niezbędnych celów bytowych i powstrzymywanie się od podlewania trawników, ogródków, upraw działkowych, rolnych, sadowniczych, mycia samochodów, napełniania przydomowych basenów, podłączania kurtyn wodnych itp. Tylko takie ograniczenia mogą zapewnić odpowiednie ciśnienie wody w wodociągu oraz nie spowodują przerw w jej dostawie użytkownikom sieci wodociągowej oraz powstania deficytu wody. Oszczędzanie wody jest również niezbędne w celu zapewnienia odpowiedniego ciśnienia w hydrantach na potrzeby ochrony przeciwpożarowej.
BAKUPI Sp. z o.o. z s. Boczki
Eksploatator sieci i urządzeń wodociągowych
na terenie gminy Ozorków
„Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”
W związku ze wznowieniem naboru wniosków do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie jednostek samorządu terytorialnego w ramach programu pn. „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, uprzejmie informuję, że Gmina Ozorków planuje ubiegać się o to dofinansowanie.
Program obejmuje: odbiór odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag używanych w gospodarstwach rolnych.
Rolnicy zainteresowani usunięciem folii i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej będą zobowiązani we własnym zakresie dostarczyć ww. odpady na teren PSZOK w Modlnej w terminie, o którym będziemy informować telefonicznie.
Warunkiem udziału w Programie jest złożenie formularza zgłoszeniowego wraz z klauzulą RODO w terminie do dnia 15 lipca 2021 r. w Urzędzie Gminy Ozorków w pokoju nr 6 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Formularze dostępne są w urzędzie (pokoju nr 6) oraz w zakładce druki do pobrania.
Informacja dotycząca programu pod nr telefonu 42 277 14 44 wew. 127
Złożenie niniejszego wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem 100% dofinansowania. Wnioski będą realizowane w kolejności zgłoszenia do wyczerpania limitu środków w uzyskanej dotacji.
Informujemy, że złożenie formularza nie stanowi zobowiązania mogącego być podstawą roszczeń. Dofinansowanie nastąpi w przypadku gdy Gmina Ozorków otrzyma dotację na zadanie z zakresu usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz po przeprowadzeniu wyboru wykonawcy zadania.
Modernizacja gospodarstw: pięć naborów wniosków w jednym terminie
Od 21 czerwca 2021 r. można ubiegać się o wsparcie finansowe na „Modernizację gospodarstw rolnych”, i to we wszystkich pięciu jej obszarach. Wnioski Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała do 19 sierpnia 2021 r.
Po raz pierwszy odbędą się w tym samym terminie nabory wniosków o przyznanie pomocy dotyczące wszystkich obszarów wsparcia, tj.: rozwój produkcji prosiąt (obszar A), rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B) oraz rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C) a także obszaru związanego z racjonalizacją technologii produkcji, wprowadzeniem innowacji, zmianą profilu produkcji, zwiększeniem skali produkcji, poprawą jakości produkcji lub zwiększeniem wartości dodanej produktu (obszar D) oraz nawadniania w gospodarstwie.
Limity wsparcia, jakie można otrzymać w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, wynoszą:
• rozwój produkcji prosiąt (obszar A) – 900 tys. zł;
• rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B) – 500 tys. zł;
• rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C) – 500 tys. zł;
• racjonalizacja technologii produkcji, wprowadzenie innowacji, zmiana profilu produkcji, zwiększenie skali produkcji, poprawa jakości produkcji lub zwiększenie wartości dodanej produktu (obszar D) – 500 tys. zł, przy czym w przypadku inwestycji niezwiązanych bezpośrednio z budową, modernizacją budynków inwentarskich, w tym ich wyposażeniem lub budową, lub modernizacją magazynów paszowych w gospodarstwach maksymalna wysokość pomocy wynosi – 200 tys. zł;
• nawadnianie w gospodarstwie – 100 tys. zł.
Pomoc na „Modernizację gospodarstw rolnych” we wszystkich obszarach jest, co do zasady, przyznawana w postaci dofinansowania wydatków przeznaczonych na realizację danej inwestycji. Standardowo wynosi 50 proc. poniesionych kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy o wsparcie ubiega się młody rolnik lub gdy robi to wspólnie kilku rolników, poziom dofinansowania jest wyższy i wynosi 60 proc.
Czytaj więcej: Modernizacja gospodarstw: pięć naborów wniosków w jednym terminie
Komunikat
Od dnia 7.06.2021r. Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie wznawia bezpośrednią obsługę klientów z zachowaniem odpowiednich rygorów sanitarnych
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie będzie czynny w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 8:00-14:30
Obowiązuje ograniczenie liczby osób przebywających na terenie Punktu (jedna osoba na jedno stanowisko pracy) .
Klienci przychodzący do Punktu muszą być wyposażeni w środki ochrony indywidualnej, a przed wejściem zobowiązani są zdezynfekować ręce.
Klienci, którzy nie będą zasłaniali ust i nosa w sposób określony w aktualnych rozporządzeniach nie zostaną obsłużeni na terenie Urzędu.
- Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie będzie prowadził sprawy w zakresie rejestracji, wyrejestrowań, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego i zgłaszania ofert pracy.
- Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy jest prowadzona tylko w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.
- Wnioski dotyczące wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej są przyjmowane tylko w formie elektronicznej poprzez stronę www.praca.gov.pl
- Rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl
Jeżeli nie ma konieczności przyjazdu do Urzędu w dalszym ciągu rekomendujemy kontakt przede wszystkim telefoniczny i e-mailowy.
Przesyłanie pism:
- drogą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP „pismo ogólne do podmiotu publicznego" /PUPZgierz/skrytka oraz „pismo ogólne do urzędu" /PUPZgierz/SkrytkaESP
- pocztą tradycyjną na adres : Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10, 95-100 Zgierz
„Usługi elektroniczne w ZUS”
Zakład Ubezpieczeń Społecznych I Oddział w Łodzi zaprasza Państwa do skorzystania z dyżuru telefonicznego pt.
„Usługi elektroniczne w ZUS”
Kiedy odbędzie się dyżur
28 kwietnia (środa) od 10:00 do 12:00
pod numerem tel. 42 638-24-00
Podczas dyżuru dowiedzą się Państwo m.in.
- dla kogo przeznaczona jest Platforma Usług Elektronicznych ZUS-u,
- co możesz zrobić dzięki PUE ZUS,
- jak zarejestrować konto PUE ZUS,
- co to jest e-wizyta,
- jak umówić się na e-wizytę,
-jakie sprawy możesz załatwić podczas e-wizyty,
-jakie korzyści niesie wykorzystywanie bezgotówkowej formy pobierania świadczeń,
-jakie możliwości wynikają z korzystania z rachunku bankowego
Nasi eksperci będą dostępni tylko ww. dniu i przedziale czasowym.
Zapraszamy Państwa do kontaktu z nami!
Rusza konkurs kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich „Bitwa Regionów”
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Łodzi zaczyna przyjmowanie zgłoszeń do największego konkursu kulinarnego skierowanego do KGW „Bitwa Regionów”. Tegoroczna, szósta edycja będzie odbywać się w warunkach trwającej epidemii Covid-19 i podobnie jak nasze życie, przeniesie się częściowo do przestrzeni wirtualnej, dlatego organizatorzy zapraszają uczestników do prezentacji potraw w formie multimedialnej.
Tegoroczna pula nagród wniesie ponad 35 tysięcy złotych. Zgłoszenia trzyosobowych prezentacji Kół Gospodyń wiejskich oraz pracę konkursową należy przesłać do dnia 30 czerwca br. wyłącznie za pomocą formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie www.bitwaregionow.pl.
Czytaj więcej: Rusza konkurs kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich „Bitwa Regionów”
Pół miliona złotych na modernizację drogi w Opalankach
Grant w wysokości 500 000,00 zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych otrzymała Gmina Ozorków na przebudowę drogi gminnej nr 120123E w Opalankach. Dzięki pozyskanym środkom przebudowanych zostanie 1400 mb nawierzchni.
- Korzystający z drogi wiedzą, że posiada ona nawierzchnię bitumiczną w bardzo złym stanie. Ponieważ droga stanowi ważny ciąg komunikacyjny dla mieszkańców Opalanek, których większość to przedsiębiorcy branży rolno-spożywczej, postanowiliśmy ubiegać się o dotację na przeprowadzenie prac. Przebudowana droga będzie doskonałym połączeniem z miastem Ozorków oraz sąsiednimi miejscowościami o charakterze usługowo-handlowym, co ważne droga znajduje się w bliskim sąsiedztwie drogi krajowej nr 91 – wyjaśnia Wójt Gminy Ozorków Tomasz Komorowski.
Czytaj więcej: Pół miliona złotych na modernizację drogi w Opalankach
Wielkanoc 2021
Koronawirus SARS – CoV-2 nie ustępuje, a nawet rzec można – trzyma się mocno. Minął rok od poprzednich Świąt Wielkanocnych i w dalszym ciągu pozostajemy w obowiązującym reżimie sanitarnym. COVID-19 nadal plądruje nasze życie, a mniej wytrzymałe osoby, niestety – życia ziemskiego pozbawia. Silny wzrost zakażeń w miesiącu marcu br. znów spowodował wielkie utrudnienia w przeżywaniu kolejnych uroczystości wielkanocnych. Wiąże się to oczywiście z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się tej groźnej choroby poprzez stosowanie metody polegającej na izolacji osób zdrowych przed potencjalnym zakażeniem. Właśnie w takim okresie, gdzie mieszkańcy przez kilka dni pod rząd obcują z sobą, harcownik koronawirus ma największe pole do popisu, gdyż osoba zarażona najbardziej zakaża innych w pierwszych dniach rozwoju choroby. Łatwo sobie wyobrazić co się dzieje, gdy w dużym skupisku ludzi znajdą się również zakażeni – jeszcze nie do końca świadomi swej choroby i przez kilka dni takie zjawisko ma miejsce. Dlatego właśnie w obawie przed czymś takim wprowadzono w całym kraju koronawirusowe obostrzenia i wynikające z tego ograniczenia w naszym życiu.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Już 1 Kwietnia rozpocznie się
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
1 kwietnia na terenie całego kraju rozpocznie się Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021.
Spisy powszechne są badaniami pełnymi – obejmują całą populację ludności. Oznacza to, że dane uzyskiwane w wyniku spisu powszechnego pochodzą od wszystkich obywateli. Co istotne, w przypadku wielu cech demograficzno-społecznych, jak np. wyznanie, narodowość czy stopień niepełnosprawności, spisy powszechne są dla państwa jedynym źródłem danych.
Spis ludności i mieszkań jest badaniem obowiązkowym, realizowanym co 10 lat w oparciu o przepisy ustawy, a także zgodnie z zaleceniami i standardami organizacji międzynarodowych. Jest to jednocześnie największe przedsięwzięcie statystyczne podejmowane nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.
Uzyskane podczas spisu powszechnego dane umożliwią analizę i ocenę zróżnicowania przemian demograficznych i społecznych w kraju w dowolnych przekrojach terytorialnych.
Czytaj więcej: Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Strona 5 z 13