Msza św. w intencji pomordowanych czerchowian
19 września br. Proboszcz Parafii pw. Bożego Ciała i Świętego Stanisława Biskupa i Męczennika w Modlnej ks. Piotr Bratek sprawował w miejscowym kościele parafialnym mszę świętą w intencji zamordowanych w 1939 roku – po wybuchu II wojny św. - mieszkańców Czerchowa. Po odprawionej mszy świętej za siedmioro pomordowanych czerchowian, część uczestników nabożeństwa udała się do Czerchowa, by złożyć kwiaty przed tablicą upamiętniającą tragedię czerchowian we wrześniu 1939 roku - widniejącą na ścianie budynku komunalnego w Czerchowie.
Czytaj więcej: Msza św. w intencji pomordowanych czerchowian
82. rocznica Bitwy nad Bzurą w Solcy Wielkiej
Następnego dnia po obchodach 82. rocznicy polskiego września w Modlnej miały miejsce uroczystości rocznicowe dla upamiętnienia ofiar Bitwy nad Bzurą 1939 roku na polach Solcy Wielkiej i pobliskich miejscowości. W dniu 17 września br., również z inicjatywy Wójta Gminy Ozorków Tomasza Komorowskiego, oddano tam hołd poległym żołnierzom spoczywającym na cmentarzu wojennym w Solcy Wielkiej. Mszę świętą w Ich intencji odprawił ks. proboszcz Andrzej Borczyk. /Szersza relacja w Gminniaku/.
Pao
Czytaj więcej: 82. rocznica Bitwy nad Bzurą w Solcy Wielkiej
82 rocznica Bitwy nad Bzurą w Modlnej
Przykre wspomnienia o Bitwie nad Bzurą w kampanii wrześniowej 1939 roku są corocznie naszym udziałem, bo zapomnieć o tym nie możemy, natomiast musimy z godnością pielęgnować pamięć o wielkim bohaterstwie polskich żołnierzy. Ten najbardziej tragiczny fragment z dziejów państwa polskiego nie dał się wymazać z pamięci samych uczestników bądź świadków tamtych wydarzeń nawet w najgorszych latach PRL-u, i oczywiście nie jest to możliwe w stosunku do naszej świadomości, bo doskonale wiemy, że wówczas nad naszym narodem zawisła groźba zagłady zaplanowana przez dwa sąsiadujące z nami państwa totalitarne.
Dożynki Gminno-Parafialne w Modlnej 2021
W pierwszą niedzielę września br. rolnicy z gminy Ozorków obchodzili swoje doroczne „Święto plonów”, a miejscem przewidzianych po temu uroczystości była miejscowość Modlna. Naturalnie więc, duchowym gospodarzem Dożynek Gminno-Parafialnych Anno Domini 2021 był Proboszcz Parafii pw. Bożego Ciała i Świętego Stanisława Biskupa i Męczennika w Modlnej ks. Proboszcz Piotr Bratek, który powitał wszystkich rolników i zaproszonych gości, poświęcił przyniesione na dożynki płody rolne i sprawował w intencji braci rolniczej mszę świętą.
Rekompensaty z ARiMR
W związku z sygnałami, że nie do wszystkich dostawców dotarła wiadomość o możliwości uzyskania rekompensaty z ARiMR za niezapłacone faktury za mleko, jeśli to możliwe, prosimy o przesłanie przez Sołtysów kurendy następującej treści:
Informacja dla dostawców mleka Spółdzielni Mleczarskiej w Ozorkowie
Do 16 sierpnia 2021 r. należy złożyć do biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Wniosek w celu uzyskania do 80% kwoty niezapłaconych faktur za mleko.
Zachęcamy do szczepień!!!
Dynamika zakażeń w kraju w ostatnim tygodniu wskazuje na tendencję wzrostową. Oznacza to, że w najbliższych tygodniach czeka nas kolejna fala pandemii SARS-Cov-2.
Doświadczenia płynące z państw o wysokim odsetku osób zaszczepionych jednoznacznie wskazują na zdecydowane obniżenie liczny hospitalizacji i zgonów wśród osób chorujących na COVID-19. Od nas zależy, jaki będzie przebieg tej fali i czy będzie wiązała się w wyniszczającym dla gospodarki lockdownem, zamknięciem szkół i przedszkoli oraz paraliżem systemu opieki zdrowotnej.
Wysoki odsetek osób zaszczepionych to większa ochrona dla tych, którzy z przyczyn obiektywnych nie mogą się zaszczepić – im większa liczba zaszczepionych tym mniejsza szansa na transmisję wirusa. To także niższe prawdopodobieństwo kolejnych mutacji SARS-CoV-2, dlatego zachęcamy do szczepień!!!
Przypominamy, że zapisy na szczepienia mogą być prowadzone poprzez:
• stronę: pacjent.gov.pl,
• infolinię – nr telefonu: 989,
• osobiście w GZOZ Sokolniki-Parcela lub telefonicznie pod numer 42 710 12 24.
Zapraszamy!
TSW 2022 – Targi Sadownictwa i Warzywnictwa 12 i 13 stycznia 2022 r. w Nadarzynie
Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w XII edycji Targów TSW 2022, które odbędą się w dniach 12–13 stycznia 2022 roku w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie.
To wyjątkowa edycja, organizowana po dwuletniej przerwie, dlatego tym bardziej cieszymy się na spotkanie z Państwem. Targi będą znakomitą okazją, by ogrodnicy nawiązali kontakt z producentami i dystrybutorami maszyn, środków ochrony roślin, nawozów, dostawcami środków do produkcji oraz usług.
Targom tradycyjnie towarzyszyć będą liczne konferencje, podczas których będzie można zapoznać się m.in. z najnowszymi trendami w:
• sadownictwie,
• produkcji truskawek,
• warzywnictwie,
• uprawach pod osłonami,
• przetwórstwie owoców i warzyw (nowość),
• ogrodnictwie ekologicznym i zrównoważonym.
Wśród prelegentów będą zarówno polscy, jak i zagraniczni specjaliści, naukowcy oraz praktycy. Dla zwiedzających przygotowaliśmy darmowy parking oraz dofinansowanie grup zorganizowanych.
Więcej informacji na temat targów oraz warunków uczestnictwa w imprezie znajduje się na stronie internetowej: www.tsw.pl.
Do zobaczenia!
Zespół TSW
Prace geodezyjne na start
W związku z licznymi pytaniami mieszkańców naszej gminy, przypominamy o trwających pracach związanych z modernizacją ewidencji gruntów, budynków i lokali dla wszystkich obrębów gmin z terenu powiatu zgierskiego, w tym gminy Ozorków. Firmą odpowiedzialną za ich wykonanie na terenie naszej gminy jest Geoorange Łukasz Antkiewicz z Bukowca.
Firma geodezyjna przeprowadza prace terenowe mające na celu aktualizację ewidencji gruntów i budynków oraz dostosowanie jej zapisów do obowiązujących przepisów prawnych. Wynikiem pomiarów i oględzin będzie doprowadzenie rejestrów i map do zgodności ze stanem rzeczywistym i prawnym w zakresie: budynków, lokali i sposobu użytkowania gruntów.
Zgodnie z prośbą Starosty Zgierskiego zwracamy się do mieszkańców o umożliwienie geodetom wstępu na posesje, udzielanie informacji o posiadanych dokumentach oraz ułatwienie wykonania wszelkich innych niezbędnych czynności geodezyjnych.
Rusza modernizacja: aż pięć naborów wniosków w jednym terminie
Od 21 czerwca 2021 r. można ubiegać się o wsparcie finansowe na "Modernizację gospodarstw rolnych", i to we wszystkich pięciu jej obszarach. Wnioski Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przyjmuje do 19 sierpnia 2021 r.
Po raz pierwszy w tym samym terminie można składać wnioski o przyznanie pomocy dotyczące wszystkich obszarów wsparcia w ramach "Modernizacji gospodarstw rolnych", tj.: rozwój produkcji prosiąt (obszar A); rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B); rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C); inwestycje związane z racjonalizacją technologii produkcji, wprowadzeniem innowacji, zmianą profilu produkcji, zwiększeniem skali produkcji, poprawą jakości produkcji lub zwiększeniem wartości dodanej produktu (obszar D) oraz nawadniania w gospodarstwie.
Wysokość i poziom pomocy
Limity wsparcia, jakie można otrzymać w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, wynoszą:
• rozwój produkcji prosiąt (obszar A) – 900 tys. zł;
• rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B) – 500 tys. zł;
• rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C) – 500 tys. zł;
• inwestycje związane z racjonalizacją technologii produkcji, wprowadzeniem innowacji, zmianą profilu produkcji, zwiększeniem skali produkcji, poprawą jakości produkcji lub zwiększeniem wartości dodanej produktu (obszar D) – 500 tys. zł, przy czym w przypadku inwestycji niezwiązanych bezpośrednio z budową, modernizacją budynków inwentarskich, w tym ich wyposażeniem lub budową, lub modernizacją magazynów paszowych w gospodarstwach maksymalna wysokość pomocy wynosi 200 tys. zł;
• nawadnianie w gospodarstwie – 100 tys. zł.
Pomoc na „Modernizację gospodarstw rolnych” we wszystkich obszarach jest, co do zasady, przyznawana w postaci dofinansowania wydatków przeznaczonych na realizację danej inwestycji. Standardowo wynosi 50 proc. poniesionych kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy o wsparcie ubiega się młody rolnik lub gdy robi to wspólnie kilku rolników, poziom dofinansowania jest wyższy i wynosi 60 proc., z tym że w przypadku inwestycji w nawadnianie o pomoc nie może ubiegać się wspólnie grupa rolników.
Czytaj więcej: Rusza modernizacja: aż pięć naborów wniosków w jednym terminie
Już od 1 lipca obowiązek składania deklaracji do CEEB
Już 1 lipca rozpoczyna się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Każdy budynek, który posiada zainstalowane źródło ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej do 1MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację.
Deklarację można złożyć w prosty sposób przez Internet, nie wychodząc z domu. Wystarczy, że posiada się Profil zaufany/bankowość elektroniczną/e-dowód. Jeżeli nie masz dostępu do Internetu deklarację możesz złożyć osobiście w urzędzie właściwym dla lokalizacji zgłaszanej nieruchomości albo wysłać do urzędu listem poleconym.
Na wysłanie deklaracji obywatele mają 12 miesięcy w przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw eksploatowanych przed 1 lipca 2021 r.
W przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw uruchomionych po 1 lipca 2021 r. będzie to 14 dni od instalacji źródła ciepła lub spalania paliw.
Deklaracja zawiera takie informacje jak:
- Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby
- Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw.
- Opcjonalnie numer telefonu właściciela lub zarządcy
- Adres e-mail również opcjonalnie
- Informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła i źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.
Więcej informacji, w tym druki deklaracji, pod linkiem
Apel do odbiorców wody podłączonych do wodociągów, o ograniczenie poboru wody do celów bytowych i oszczędne gospodarowanie wodą
W związku z występującymi ekstremalnie wysokimi temperaturami, powodującymi bardzo duże zużycie wody na poziomie maksymalnych wydajności ujęć wody i w efekcie spadki ciśnienia wody w wodociągu, mogące spowodować okresowe przerwy w jej dostawie do części odbiorców, w trosce o byt naszych odbiorców zwracamy się z apelem o racjonalne i oszczędne gospodarowanie wodą. W szczególności apel ten kierujemy do osób przebywających w miejscowościach: Sokolniki Las, Aleksandria, Katarzynów, Helenów, zaopatrujących się w wodę ze stacji wodociągowej Sokolniki-Las. Prosimy o korzystanie z wody z sieci wodociągowej wyłącznie do niezbędnych celów bytowych i powstrzymywanie się od podlewania trawników, ogródków, upraw działkowych, rolnych, sadowniczych, mycia samochodów, napełniania przydomowych basenów, podłączania kurtyn wodnych itp. Tylko takie ograniczenia mogą zapewnić odpowiednie ciśnienie wody w wodociągu oraz nie spowodują przerw w jej dostawie użytkownikom sieci wodociągowej oraz powstania deficytu wody. Oszczędzanie wody jest również niezbędne w celu zapewnienia odpowiedniego ciśnienia w hydrantach na potrzeby ochrony przeciwpożarowej.
BAKUPI Sp. z o.o. z s. Boczki
Eksploatator sieci i urządzeń wodociągowych
na terenie gminy Ozorków
„Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”
W związku ze wznowieniem naboru wniosków do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie jednostek samorządu terytorialnego w ramach programu pn. „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, uprzejmie informuję, że Gmina Ozorków planuje ubiegać się o to dofinansowanie.
Program obejmuje: odbiór odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag używanych w gospodarstwach rolnych.
Rolnicy zainteresowani usunięciem folii i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej będą zobowiązani we własnym zakresie dostarczyć ww. odpady na teren PSZOK w Modlnej w terminie, o którym będziemy informować telefonicznie.
Warunkiem udziału w Programie jest złożenie formularza zgłoszeniowego wraz z klauzulą RODO w terminie do dnia 15 lipca 2021 r. w Urzędzie Gminy Ozorków w pokoju nr 6 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Formularze dostępne są w urzędzie (pokoju nr 6) oraz w zakładce druki do pobrania.
Informacja dotycząca programu pod nr telefonu 42 277 14 44 wew. 127
Złożenie niniejszego wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem 100% dofinansowania. Wnioski będą realizowane w kolejności zgłoszenia do wyczerpania limitu środków w uzyskanej dotacji.
Informujemy, że złożenie formularza nie stanowi zobowiązania mogącego być podstawą roszczeń. Dofinansowanie nastąpi w przypadku gdy Gmina Ozorków otrzyma dotację na zadanie z zakresu usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz po przeprowadzeniu wyboru wykonawcy zadania.
Modernizacja gospodarstw: pięć naborów wniosków w jednym terminie
Od 21 czerwca 2021 r. można ubiegać się o wsparcie finansowe na „Modernizację gospodarstw rolnych”, i to we wszystkich pięciu jej obszarach. Wnioski Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała do 19 sierpnia 2021 r.
Po raz pierwszy odbędą się w tym samym terminie nabory wniosków o przyznanie pomocy dotyczące wszystkich obszarów wsparcia, tj.: rozwój produkcji prosiąt (obszar A), rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B) oraz rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C) a także obszaru związanego z racjonalizacją technologii produkcji, wprowadzeniem innowacji, zmianą profilu produkcji, zwiększeniem skali produkcji, poprawą jakości produkcji lub zwiększeniem wartości dodanej produktu (obszar D) oraz nawadniania w gospodarstwie.
Limity wsparcia, jakie można otrzymać w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, wynoszą:
• rozwój produkcji prosiąt (obszar A) – 900 tys. zł;
• rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B) – 500 tys. zł;
• rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C) – 500 tys. zł;
• racjonalizacja technologii produkcji, wprowadzenie innowacji, zmiana profilu produkcji, zwiększenie skali produkcji, poprawa jakości produkcji lub zwiększenie wartości dodanej produktu (obszar D) – 500 tys. zł, przy czym w przypadku inwestycji niezwiązanych bezpośrednio z budową, modernizacją budynków inwentarskich, w tym ich wyposażeniem lub budową, lub modernizacją magazynów paszowych w gospodarstwach maksymalna wysokość pomocy wynosi – 200 tys. zł;
• nawadnianie w gospodarstwie – 100 tys. zł.
Pomoc na „Modernizację gospodarstw rolnych” we wszystkich obszarach jest, co do zasady, przyznawana w postaci dofinansowania wydatków przeznaczonych na realizację danej inwestycji. Standardowo wynosi 50 proc. poniesionych kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy o wsparcie ubiega się młody rolnik lub gdy robi to wspólnie kilku rolników, poziom dofinansowania jest wyższy i wynosi 60 proc.
Czytaj więcej: Modernizacja gospodarstw: pięć naborów wniosków w jednym terminie
Komunikat
Od dnia 7.06.2021r. Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie wznawia bezpośrednią obsługę klientów z zachowaniem odpowiednich rygorów sanitarnych
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie będzie czynny w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 8:00-14:30
Obowiązuje ograniczenie liczby osób przebywających na terenie Punktu (jedna osoba na jedno stanowisko pracy) .
Klienci przychodzący do Punktu muszą być wyposażeni w środki ochrony indywidualnej, a przed wejściem zobowiązani są zdezynfekować ręce.
Klienci, którzy nie będą zasłaniali ust i nosa w sposób określony w aktualnych rozporządzeniach nie zostaną obsłużeni na terenie Urzędu.
- Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie będzie prowadził sprawy w zakresie rejestracji, wyrejestrowań, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego i zgłaszania ofert pracy.
- Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy jest prowadzona tylko w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.
- Wnioski dotyczące wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej są przyjmowane tylko w formie elektronicznej poprzez stronę www.praca.gov.pl
- Rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl
Jeżeli nie ma konieczności przyjazdu do Urzędu w dalszym ciągu rekomendujemy kontakt przede wszystkim telefoniczny i e-mailowy.
Przesyłanie pism:
- drogą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP „pismo ogólne do podmiotu publicznego" /PUPZgierz/skrytka oraz „pismo ogólne do urzędu" /PUPZgierz/SkrytkaESP
- pocztą tradycyjną na adres : Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10, 95-100 Zgierz
Strona 6 z 15