Aktualności Gminy Ozorków:
Konkurs nr RPLD.09.02.02-IP.01-10-001/18
Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi i Stowarzyszenie Łódzki Obszar Metropolitalny w dniu 25 sierpnia 2020 r. ogłosili niżej wymieniony konkurs:
Konkurs nr RPLD.09.02.02-IP.01-10-001/18 – Poddziałanie IX.2.2 (Usługi społeczne) w ramach Osi Priorytetowej IX „Włączenie społeczne”, Działanie IX.2 „Usługi na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym”, Poddziałania IX.2.2 „Usługi społeczne i zdrowotne- ZIT” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.
Bezpośredni link do konkursu: http://www.lom.lodz.pl/project/konkurs-nr-rpld-09-02-02-ip-01-10-001-20-poddzialanie-ix-2-2-ogloszony-w-dniu-25-sierpnia-2020-r/
Więcej informacji o konkursach i Regulaminy konkursów dostępne na stronach: SŁOM oraz WUP.
Komunikat Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu
W nawiązaniu do komunikatu z dnia 27 lipca 2020 r. Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, że obecnie dysponuje funduszami na aktywizację osób bezrobotnych w ramach refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz na udzielanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej. W przypadku powstania oszczędności lub pozyskania dodatkowych środków finansowych tut. Urząd w miarę możliwości będzie wznawiał przyjmowanie wniosków na organizację staży, prac interwencyjnych i robót publicznych.
Mając na uwadze powyższe w terminie od 10 sierpnia 2020 roku do 28 sierpnia 2020 roku (włącznie) będzie prowadzony nabór wniosków na poniższe instrumenty rynku pracy:
• refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy (refundacja w kwocie do 23.000,00 zł – 1 stanowisko pracy)
• jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej (kwota do 23.000,00 zł.)
Szczegółowe zasady powyższych form wsparcia jak również aktualne druki wniosków dostępne będą wyłącznie na stronie internetowej urzędu (brak jest możliwości otrzymania ich w Urzędzie)w zakładce:
Dla pracodawców i przedsiębiorców – Dokumenty do pobrania
Dla bezrobotnych i poszukujących pracy – Dokumenty do pobrania
Oldboje 2020
Stowarzyszenie „Helenów Bez Granic” podpisało umowę z UMWŁ
We wtorek 16 czerwca 2020 r. Prezes Stowarzyszenia „Helenów Bez Granic” – Pan Łukasz Olborski oraz Skarbnik Stowarzyszenia Pan Bogdan Matusiak podpisali umowę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego o przyznaniu pomocy na realizację operacji pn. „Rozbudowa placu zabaw, budowa siłowni zewnętrznej oraz budowa miejsca infrastruktury rekreacyjnej w Helenowie na działce nr 39” na łączną kwotę 87 898,00 zł.
W ramach planowanej inwestycji przewidziano wykonanie następujących elementów robót:
Czytaj więcej: Stowarzyszenie „Helenów Bez Granic” podpisało umowę z UMWŁ
Druga Tura Wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 2020 rok
Szanowni Mieszkańcy Gminy Ozorków
W najbliższą niedzielę 12 lipca 2020 r. odbędzie się II tura wyborów prezydenckich. Zgodnie z zaleceniami sanitarnymi osoba, która będzie głosować w lokalu wyborczym, powinna mieć własny długopis, maseczkę na nos i usta, a także powinna zdezynfekować ręce płynem, który znajdować się będzie przy wejściu do każdego lokalu wyborczego. Zalecane jest także zachowanie dystansu między osobami przebywającymi w lokalu wyborczym.
Członkowie komisji będą wyposażeni w jednorazowe rękawiczki, przyłbice lub maseczki. W trakcie głosowania kilkukrotnie zostanie przeprowadzona dezynfekcja klamek, urn wyborczych, stołów, urządzeń higieniczno- sanitarnych, uchwytów, włączników światła oraz pozostałych powierzchni, na kontakt
z którymi narażeni są wyborcy.
Uprzejmie prosimy mieszkańców Gminy Ozorków o zastosowanie się do w/w zaleceń sanitarnych. Przepraszamy za utrudnienia.
Wójt Gminy Ozorków
/-/ Tomasz Komorowski
Marszałek Województwa Łódzkiego w Solcy Wielkiej
8 lipca br. na nowym boisku szkolnym w Solcy Wielkiej Marszałek Województwa Łódzkiego Grzegorz Schreiber wręczał „Granty sołeckie województwa łódzkiego” - uzyskane według własnych projektów zainteresowanych sołectw i służące poprawie warunków życia mieszkańców. Lokalne pomysły trzech sołectw z terenu gminy Ozorków opiewające na kwoty 10 tys. zł będą realizowane już niebawem. Pan Marszałek wręczał granty następująco: sołectwo Wróblew – odbierał sołtys Krzysztof Kaźmierczak, sołectwo Aleksandria – odbierała sołtys Zofia Różycka, sołectwo Tymienica – odbierał były sołtys Stanisław Malanowski. Naturalnie, Marszałek Schreiber przemawiał do zgromadzonych na boisku mieszkańców i zapewnił wszystkich, iż samorząd naszego województwa żyje sprawami mieszkańców i wspiera zadania samorządów terytorialnych, czego przykładem może być właśnie ten piękny obiekt sportowy w Solcy Wielkiej.
Czytaj więcej: Marszałek Województwa Łódzkiego w Solcy Wielkiej
Wakacje z GOK-iem Online
Mamy nadzieje, że wkrótce będziemy mogli zaprosić Państwa do GOK-u, tymczasem zachęcamy do wspólnej zabawy i skorzystania z naszej wirtualnej oferty.
Skorzystaj z nieodpłatnej pomocy prawnej

Kto może otrzymać pomoc?
• Każda osoba w trudnej sytuacji życiowej w każdej życiowej sprawie, w tym między innymi w sprawach majątkowych, socjalnych, mieszkaniowych, konsumenckich, rodzinnych, czy pracowniczych;
• Osoby samozatrudnione – osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą (niezatrudniające pracowników przez minimum 12 miesięcy) mogą liczyć na pomoc również z wnioskami do ZUS, Urzędu Skarbowego, Urzędu Pracy.
Co otrzymasz zgłaszając się do punktu?
• Profesjonalną pomoc prawnika, wykwalifikowanego doradcy, mediatora;
• Informację o twoich prawach i obowiązkach w danej sytuacji;
• Wskazanie sposobu rozwiązania twojego problemu prawnego;
• Pomoc w sporządzeniu pism i wniosków.
Gdzie szukać pomocy?
• Przez internet: na stronie np.ms.gov.pl;
• Przez telefon: numer telefonu najbliższego punktu pomocy znajdziesz na stronie internetowej twojej gminy lub starostwa powiatowego.
Bezpłatna pomoc jest skierowana do osób, które nie są w stanie ponieść kosztów pomocy odpłatnej.
Izolacja stała się koszmarem – dramat rodzin z problemem alkoholowym. Gdzie szukać wsparcia?
Osoby, które nie korzystały wcześniej z usług poradni terapii uzależnienia od alkoholu z powodu picia bliskiej osoby, mogą skontaktować się z poradnią w Ozorkowie ul. Wigury 1. Telefonicznie uzyskają informację na temat możliwości umówienia wizyty oraz jej formy. Dane teleadresowe placówek leczenia uzależnień można znaleźć pod adresem: http://parpa.pl/index.php/placowki-lecznictwa.
Ci, którzy przed wybuchem epidemii rozpoczęli terapię współuzależnienia w poradni, mają możliwość jej kontynuowania. W związku z ograniczeniami zalecane są rozmowy online lub telefoniczne. Szczegóły można uzyskać, kontaktując się z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przy Urzędzie Gminy Ozorków, Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej Gminy Ozorków oraz z Poradnią Leczenia Uzależnień w Ozorkowie ul. Wigury 1.
Rozwiązaniem jest także kontakt z lokalnym punktem informacyjno-konsultacyjnym, który działa w Leśmierzu. Pracownicy poinformują o możliwych i dostępnych aktualnie formach wsparcia.
SESJA ABSOLUTORYJNA
Wójt Gminy Ozorków Tomasz Komorowski posiada 100% poparcia wśród radnych swojej gminy. 25 czerwca br. w Sali GOK odbyła się Sesja Rady Gminy Ozorków, na której najważniejszym tematem było podsumowanie roku 2019 z punktu widzenia pracy gminnego Samorządu, na czele z Wójtem Tomaszem Komorowskim. Po debacie na raportem o stanie gminy radni udzielili Wójtowi wotum zaufania, a następnie zatwierdzili w drodze uchwały sprawozdania - z wykonania budżetu oraz sprawozdanie finansowe za 2019 rok.
KOMUNIKAT
Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, że w ramach działań antykryzysowych weszły w życie zmiany w zakresie udzielanych form wsparcia w postaci:
• dofinansowań części kosztów prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników,
• dofinansowań części kosztów wynagrodzeń pracowników danego przedsiębiorcy oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne,
• dofinansowań części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych
Umowy już zawarte nie będą aneksowane, jednak konieczne jest zapoznanie się z obecnymi zapisami we wzorach umów, które dostępne są na stronie internetowej https://zgierz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza
Wnioski wraz załącznikami złożone, a nierozpatrzone do dnia 23.06.2020 roku będą realizowane na podstawie obowiązujących od dnia 24.06.2020 roku przepisów, natomiast dokumenty składane od dnia 24.06.2020 roku na nieobowiązujących drukach nie będą podlegały rozpatrzeniu.
Ponadto informujemy, iż prowadzony od dnia 22.06.2020 roku nabór na powyższe formy wsparcia poszerza katalog pomocy o dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne dla kościelnej osoby prawnej działającej na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, oraz jej jednostce organizacyjnej.
Jednocześnie tut. Urząd informuje, że zgodnie z wprowadzonymi zmianami nabór wniosków będzie trwał nieprzerwanie do dnia ogłoszenia przez dyrektora terminu zakończenia.
UWAGA!
Przed wypełnieniem stosownych dokumentów należy zapoznać się z zasadami dotyczącymi ww. formy wsparcia, a następnie podczas wypełniania zwrócić uwagę na fakt uzupełnia wszystkich informacji oraz czytelne podpisanie zarówno wniosku, umowy oraz pozostałych oświadczeń, które są załączone.
W przypadku składania dokumentów w formie papierowej umowę należy złożyć w 2 egzemplarzach.
Z uwagi na ochronę danych osobowych DOKUMENTY w zamkniętej kopercie należy umieszczać w skrzynce ustawionej w wejściu do Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10 z napisem „TARCZA ANTYKRYZYSOWA"
Aktualne druki wniosków oraz zasady dostępne są na stronie internetowej https://zgierz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza
Szczegółowych informacji można uzyskać pod numerami tel. 042-714-12-79; 042-717-41-28
UWAGA
UWAGA
Od 01 lipca 2020 r. nastąpi zmiana zasad gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Ozorków,
wszystkie informację dotyczące odpadów dostępne są w zakładce Na skróty - Odpady komunalne
Komunikat!
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Główny Inspektorat Sanitarny wydało wytyczne dla producentów rolnych zatrudniających cudzoziemców przy pracach sezonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS COV-2.
Podstawowym celem wdrażanych procedur jest:
1. Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom sezonowym i gospodarzom przebywającym na terenie gospodarstwa.
2. Umożliwienie pracownikom zza granicy warunków do odbycia 14-dniowej kwarantanny w warunkach gospodarstwa, z możliwością bezpiecznego wykonywania pracy i pobytu.
3. Zmniejszenie liczby kontaktów na terenie gospodarstwa, celem umożliwienia sprawnej identyfikacji osób z najbliższego kontaktu z osobami, które będą wykazywać objawy wskazujące na zakażenie.
4. Utrzymanie płynnej pracy w gospodarstwie z zachowaniem warunków bezpieczeństwa epidemiologicznego.
W związku z powyższym przez okres obowiązywania na terenie Polski stanu epidemii zalecane jest stosowanie następujących rekomendacji:
A. Procedury zapobiegawcze: zapewnienie transportu i warunków kwarantanny.
B. Procedury ograniczające rozpowszechnienie się wirusa.
C. Procedury w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem u jednego z pracowników.
W każdym z powyższych punktów wskazane zostały rekomendowane procedury. Uwzględniając konieczność zachowania ciągłości produkcji zasadne jest, aby poszczególne elementy procedur zostały wdrożone jak najszybciej, przy czym obiektywny brak możliwości natychmiastowego wdrożenia części procedur nie powinien wstrzymywać wdrożenia pozostałych ich części.
Powszechny spis rolny
Powszechny Spis Rolny 2020 zostanie przeprowadzony w dniach od 1 września do 30 listopada 2020 r. na terenie całego kraju, według stanu w dniu 1 czerwca 2020 r.
Udział w spisie rolnym jest obowiązkowy, a użytkownicy gospodarstw rolnych są zobowiązani do udzielania dokładnych, wyczerpujących i zgodnych z prawdą odpowiedzi.
Obowiązek realizacji spisu nakłada na państwa członkowskie Unii Europejskiej rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE), jak również wynika on z rekomendacji FAO, zawartych w dokumencie pn. Światowy program spisów rolnych rundy 2020 r.
Nowy sołtys w Parzycach
Jan Miksa został kolejnym sołtysem wsi Parzyce, ponieważ piastująca tę zaszczytną funkcję od miesiąca października 2017 roku Pani Paulina Smakowska złożyła rezygnację. Należało więc przeprowadzić wybory z pomyślnym skutkiem, gdyż w przeciwnym przypadku konsekwencje prawne nie zadowoliłyby zapewne mieszkańców Parzyc, a mianowicie, Ich miejscowość zostałaby przyłączona do sąsiedniego sołectwa. Zebranie wiejskie w tej sprawie odbyło się 9 czerwca br. w miejscowej świetlicy. Wybrano również nową Radę Sołecką wsi Parzyce w osobach: Łukasz Walczak, Sylwester Banaszewski i Jacek Czapliński.