Już od 1 lipca obowiązek składania deklaracji do CEEB
Już 1 lipca rozpoczyna się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Każdy budynek, który posiada zainstalowane źródło ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej do 1MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację.
Deklarację można złożyć w prosty sposób przez Internet, nie wychodząc z domu. Wystarczy, że posiada się Profil zaufany/bankowość elektroniczną/e-dowód. Jeżeli nie masz dostępu do Internetu deklarację możesz złożyć osobiście w urzędzie właściwym dla lokalizacji zgłaszanej nieruchomości albo wysłać do urzędu listem poleconym.
Na wysłanie deklaracji obywatele mają 12 miesięcy w przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw eksploatowanych przed 1 lipca 2021 r.
W przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw uruchomionych po 1 lipca 2021 r. będzie to 14 dni od instalacji źródła ciepła lub spalania paliw.
Deklaracja zawiera takie informacje jak:
- Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby
- Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw.
- Opcjonalnie numer telefonu właściciela lub zarządcy
- Adres e-mail również opcjonalnie
- Informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła i źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.
Więcej informacji, w tym druki deklaracji, pod linkiem
Apel do odbiorców wody podłączonych do wodociągów, o ograniczenie poboru wody do celów bytowych i oszczędne gospodarowanie wodą
W związku z występującymi ekstremalnie wysokimi temperaturami, powodującymi bardzo duże zużycie wody na poziomie maksymalnych wydajności ujęć wody i w efekcie spadki ciśnienia wody w wodociągu, mogące spowodować okresowe przerwy w jej dostawie do części odbiorców, w trosce o byt naszych odbiorców zwracamy się z apelem o racjonalne i oszczędne gospodarowanie wodą. W szczególności apel ten kierujemy do osób przebywających w miejscowościach: Sokolniki Las, Aleksandria, Katarzynów, Helenów, zaopatrujących się w wodę ze stacji wodociągowej Sokolniki-Las. Prosimy o korzystanie z wody z sieci wodociągowej wyłącznie do niezbędnych celów bytowych i powstrzymywanie się od podlewania trawników, ogródków, upraw działkowych, rolnych, sadowniczych, mycia samochodów, napełniania przydomowych basenów, podłączania kurtyn wodnych itp. Tylko takie ograniczenia mogą zapewnić odpowiednie ciśnienie wody w wodociągu oraz nie spowodują przerw w jej dostawie użytkownikom sieci wodociągowej oraz powstania deficytu wody. Oszczędzanie wody jest również niezbędne w celu zapewnienia odpowiedniego ciśnienia w hydrantach na potrzeby ochrony przeciwpożarowej.
BAKUPI Sp. z o.o. z s. Boczki
Eksploatator sieci i urządzeń wodociągowych
na terenie gminy Ozorków
„Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”
W związku ze wznowieniem naboru wniosków do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie jednostek samorządu terytorialnego w ramach programu pn. „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, uprzejmie informuję, że Gmina Ozorków planuje ubiegać się o to dofinansowanie.
Program obejmuje: odbiór odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag używanych w gospodarstwach rolnych.
Rolnicy zainteresowani usunięciem folii i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej będą zobowiązani we własnym zakresie dostarczyć ww. odpady na teren PSZOK w Modlnej w terminie, o którym będziemy informować telefonicznie.
Warunkiem udziału w Programie jest złożenie formularza zgłoszeniowego wraz z klauzulą RODO w terminie do dnia 15 lipca 2021 r. w Urzędzie Gminy Ozorków w pokoju nr 6 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Formularze dostępne są w urzędzie (pokoju nr 6) oraz w zakładce druki do pobrania.
Informacja dotycząca programu pod nr telefonu 42 277 14 44 wew. 127
Złożenie niniejszego wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem 100% dofinansowania. Wnioski będą realizowane w kolejności zgłoszenia do wyczerpania limitu środków w uzyskanej dotacji.
Informujemy, że złożenie formularza nie stanowi zobowiązania mogącego być podstawą roszczeń. Dofinansowanie nastąpi w przypadku gdy Gmina Ozorków otrzyma dotację na zadanie z zakresu usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz po przeprowadzeniu wyboru wykonawcy zadania.
Modernizacja gospodarstw: pięć naborów wniosków w jednym terminie
Od 21 czerwca 2021 r. można ubiegać się o wsparcie finansowe na „Modernizację gospodarstw rolnych”, i to we wszystkich pięciu jej obszarach. Wnioski Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała do 19 sierpnia 2021 r.
Po raz pierwszy odbędą się w tym samym terminie nabory wniosków o przyznanie pomocy dotyczące wszystkich obszarów wsparcia, tj.: rozwój produkcji prosiąt (obszar A), rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B) oraz rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C) a także obszaru związanego z racjonalizacją technologii produkcji, wprowadzeniem innowacji, zmianą profilu produkcji, zwiększeniem skali produkcji, poprawą jakości produkcji lub zwiększeniem wartości dodanej produktu (obszar D) oraz nawadniania w gospodarstwie.
Limity wsparcia, jakie można otrzymać w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, wynoszą:
• rozwój produkcji prosiąt (obszar A) – 900 tys. zł;
• rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B) – 500 tys. zł;
• rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C) – 500 tys. zł;
• racjonalizacja technologii produkcji, wprowadzenie innowacji, zmiana profilu produkcji, zwiększenie skali produkcji, poprawa jakości produkcji lub zwiększenie wartości dodanej produktu (obszar D) – 500 tys. zł, przy czym w przypadku inwestycji niezwiązanych bezpośrednio z budową, modernizacją budynków inwentarskich, w tym ich wyposażeniem lub budową, lub modernizacją magazynów paszowych w gospodarstwach maksymalna wysokość pomocy wynosi – 200 tys. zł;
• nawadnianie w gospodarstwie – 100 tys. zł.
Pomoc na „Modernizację gospodarstw rolnych” we wszystkich obszarach jest, co do zasady, przyznawana w postaci dofinansowania wydatków przeznaczonych na realizację danej inwestycji. Standardowo wynosi 50 proc. poniesionych kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy o wsparcie ubiega się młody rolnik lub gdy robi to wspólnie kilku rolników, poziom dofinansowania jest wyższy i wynosi 60 proc.
Czytaj więcej: Modernizacja gospodarstw: pięć naborów wniosków w jednym terminie
Komunikat
Od dnia 7.06.2021r. Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie wznawia bezpośrednią obsługę klientów z zachowaniem odpowiednich rygorów sanitarnych
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie będzie czynny w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 8:00-14:30
Obowiązuje ograniczenie liczby osób przebywających na terenie Punktu (jedna osoba na jedno stanowisko pracy) .
Klienci przychodzący do Punktu muszą być wyposażeni w środki ochrony indywidualnej, a przed wejściem zobowiązani są zdezynfekować ręce.
Klienci, którzy nie będą zasłaniali ust i nosa w sposób określony w aktualnych rozporządzeniach nie zostaną obsłużeni na terenie Urzędu.
- Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie będzie prowadził sprawy w zakresie rejestracji, wyrejestrowań, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego i zgłaszania ofert pracy.
- Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy jest prowadzona tylko w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.
- Wnioski dotyczące wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej są przyjmowane tylko w formie elektronicznej poprzez stronę www.praca.gov.pl
- Rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl
Jeżeli nie ma konieczności przyjazdu do Urzędu w dalszym ciągu rekomendujemy kontakt przede wszystkim telefoniczny i e-mailowy.
Przesyłanie pism:
- drogą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP „pismo ogólne do podmiotu publicznego" /PUPZgierz/skrytka oraz „pismo ogólne do urzędu" /PUPZgierz/SkrytkaESP
- pocztą tradycyjną na adres : Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10, 95-100 Zgierz
„Usługi elektroniczne w ZUS”
Zakład Ubezpieczeń Społecznych I Oddział w Łodzi zaprasza Państwa do skorzystania z dyżuru telefonicznego pt.
„Usługi elektroniczne w ZUS”
Kiedy odbędzie się dyżur
28 kwietnia (środa) od 10:00 do 12:00
pod numerem tel. 42 638-24-00
Podczas dyżuru dowiedzą się Państwo m.in.
- dla kogo przeznaczona jest Platforma Usług Elektronicznych ZUS-u,
- co możesz zrobić dzięki PUE ZUS,
- jak zarejestrować konto PUE ZUS,
- co to jest e-wizyta,
- jak umówić się na e-wizytę,
-jakie sprawy możesz załatwić podczas e-wizyty,
-jakie korzyści niesie wykorzystywanie bezgotówkowej formy pobierania świadczeń,
-jakie możliwości wynikają z korzystania z rachunku bankowego
Nasi eksperci będą dostępni tylko ww. dniu i przedziale czasowym.
Zapraszamy Państwa do kontaktu z nami!
Strona 13 z 28