Obsługa klientów ZUS odbywa się:

1.przez portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS - bez wychodzenia z domu.

Zachęcamy do zakładania profili na PUE ZUS i do korzystania z naszych usług elektronicznych.

Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej.

Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.

2. telefonicznie – bez wychodzenia z domu

Do Państwa dyspozycji są:

  • ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18
  • specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15:
    • nr telefonu 22 290 87 01:
      • obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
      • obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola,
    • nr telefonu 22 290 87 02;  nr telefonu 22 290 87 03
      • obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców.

3. we wszystkich placówkach ZUS ale w wyodrębnionych strefach, w których mogą Państwo mogli samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu

Szczegółowe informacje nt. tarczy antykryzysowej.